Què és una galeta?

Una galeta és un fitxer que es descarrega al vostre ordinador en accedir a determinades pàgines web. Les galetes permeten a una pàgina web, entre altres coses, emmagatzemar i recuperar informació sobre els hàbits de navegació d’un usuari o del seu equip i, depenent de la informació que continguin i de la manera com utilitzi el seu equip, es poden utilitzar per reconèixer a l’usuari.

Aquest lloc web utilitza galetes i/o tecnologies similars que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. En general, aquestes tecnologies poden servir per a finalitats molt diverses, com ara reconèixer-te com a usuari, obtenir informació sobre els teus hàbits de navegació, o personalitzar la manera com es mostra el contingut. Els usos concrets que fem daquestes tecnologies es descriuen a continuació.

Quins tipus de galetes utilitza FUNDACIO LLUIS LLACH  i quina és la seva finalitat?

Tipus de galetes segons la finalitat Hi ha moltes finalitats per a l’ús de les galetes. Segons la finalitat per a la qual es tractin les dades obtingudes a través de les galetes, algunes de les finalitats poden ser:

1. Galetes tècniques: són aquelles que permeten a l’usuari la navegació a través d’una pàgina web, plataforma o aplicació i la utilització de les diferents opcions o serveis que hi hagi, incloent-hi aquelles que l’editor utilitza per permetre la gestió i operativa de la pàgina web i habilitar les seves funcions i serveis, com ara controlar el trànsit i la comunicació de dades, identificar la sessió, accedir a parts d’accés restringit, recordar els elements que integren una comanda, realitzar el procés de compra d’una comanda, gestionar el pagament, controlar el frau vinculat a la seguretat del servei, fer la sol·licitud d’inscripció o participació en un esdeveniment, comptar visites a efectes de la facturació de llicències del programari amb què funciona el servei (lloc web, plataforma o aplicació) , utilitzar elements de seguretat durant la navegació, emmagatzemar continguts per a la difusió de vídeos o so, habilitar continguts dinàmics (per exemple, animació de càrrega d’un text o imatge) o compartir continguts a través de xarxes socials.
  2. Galetes de preferències o personalització: són aquelles que permeten recordar informació perquè l’usuari accedeixi al servei amb determinades característiques que poden diferenciar la seva experiència de la d’altres usuaris, com ara l’idioma, el nombre de resultats a mostrar quan l’usuari realitza una cerca, l’aspecte o el contingut del servei en funció del tipus de navegador a través del qual l’usuari accedeix al servei o de la regió des de la qual accedeix al servei, etc.

Nom Durada Tipus Descripció
_gid 24 hores Tècnica Es fa servir per distingir els usuaris.
_gat 1 minut Tècnica Es fa servir per limitar el percentatge de sol·licituds. Si s’ha implementat Google Analytics mitjançant Google Tag Manager, aquesta galeta s’anomenarà _dc_gtm_.
_gac_ 90 dies Analítica Inclou informació sobre la campanya relativa a l’usuari. Si heu vinculat els vostres comptes de Google Analytics i Google Ads, les etiquetes de conversió al lloc web de Google Ads llegiran aquesta galeta, llevat que la inhabiliteu.
_ga 2 anys Analítica Habilita la funció de control de visites úniques. La primera vegada que un usuari entri al lloc web a través d’un navegador s’instal·larà aquesta galeta. Quan aquest usuari torni a entrar a la web amb el mateix navegador, la galeta considerarà que és el mateix usuari. Només en cas que l’usuari canviï de navegador, es considerarà un altre usuari.

Com puc desactivar o eliminar les galetes?